środa, 1 kwietnia 2009

Kwiaty i teologia


Powiedzmy, że pewnego wieczoru wracam do domu z ogromnym bukietem kwiatόw dla mojej żony Sarah. Ona pyta czemu kupiłem jej kwiaty a ja odpowiadam, że bez okazji, chciałem jej powiedzieć jak bardzo ją kocham. Mówiąc te słowa trzymam jej rękę i klęcząc się przed nią mówię: „Sarah tak bardzo mocno Cię kocham i zawsze będę cię kochał. Kiedy patrzę na ciebie, serce bije mi szybszej, nie wiem czy to z powodu twoich niebieskich oczu, czy z powodu twoich długich pięknych blond włosów...”

Jak myślisz jak moja żona by się poczuła?

Może myślisz, że byłaby szczęśliwa, jednak mylisz się ponieważ moja żona nie jest blondynką i nie ma niebieskich oczu. Ma piękne zielone oczy i ciemne włosy. Jestem pewny, że byłaby bardzo niezadowolona. Jeżeli bym tak się zachował, noc nie byłaby dobra.

Tak samo jest z uwielbieniem Boga. Prawdziwe uwielbienie nie jest oddzielone od wiedzy o Bogu. Teologia (theos, „Bόg”, i logos, „nauka”) nie jest ważna tylko dla kilkuset wykształconych „teologόw” na świecie. Nauka o Bogu jest niezbędna dla każdej zwykłej osoby, ktόra kocha Boga i chce Go uwielbiać.

Tak jak zachęcam mężów, aby ciągle starali się bardziej poznawać swoje żony, tak zachęcam każde dziecko Boże, aby coraz bardziej poznało Boga.

Brak komentarzy: