środa, 13 maja 2009

Jeden jest Bóg


Przedwczoraj rozmawiałem z bardzo miłą starszą kobietą. Powiedziała mi, że wierzy, że "jeden jest Bóg." Odpowiedziałem jej, że oczywiście jest tylko jeden Bóg. Ale to, co ona miała na myśli gdy to mówiła nie jest dokładnie tym, co ja mam na myśli kiedy tak mówię. Starałem się dzielić się z nią, że chociaż jeden jest Bóg to nie znaczy, że każda osoba która modli się, modli się do prawdziwego Boga.

Nie ma wielu bogów. Jest tylko jeden Bóg. Niektórzy ludzie wierzą że są dwaj bogowie, jeden dobry i jeden zły, ale to nie jest prawdą. Diabeł nie jest Bogiem. On jest stworzony przez Boga. Diabeł jest silnym aniołem, który zbuntował się przeciwko jedynemu Bogu. Bóg go wyrzucił z nieba i on jest pod panowaniem Boga. Czyli on może robić tylko to, na co Bóg mu pozwala. Potwierdzam, że tylko jeden jest Bóg.

Nie jest tak, że buddyści modlą się do prawdziwego Boga, muzułmanie modlą się do prawdziwego Boga, hindusi modlą się do prawdziwego Boga, czy dzikie plemiona modlące się do słońca też modlą się do prawdziwego Boga.

Po pierwsze, jeżeli modlisz się do bożków ten Jedyny Bóg jest zazdrosny. Bóg dokładnie nam powiedział w jaki sposób możemy mieć z Nim relację. Bóg dał nam Swoje Słowo, żebyśmy zrozumieli jak możemy zbudować z Nim społeczność. Jeżeli staramy się zawiązać relację z Bogiem "po swojemu" to Bóg traktuje to jako nieposłuszeństwo.

Proszę przeczytaj krótką historię z Biblii.

"A gdy lud widział, że Mojżesz opóźniał zejście z góry, zgromadził się wokół Aarona i rzekli do niego: Nuże, uczyń nam bogów, którzy pójdą przed nami, nie wiemy bowiem, co się stało z owym Mojżeszem, mężem, który nas wyprowadził z ziemi egipskiej. Odpowiedział im Aaron: Zdejmijcie złote kolczyki, które mają w uszach wasze żony, wasi synowie i wasze córki, i przynieście do mnie. I pozdejmował cały lud złote kolczyki, które mieli w uszach swoich, i przynieśli je do Aarona. I przyjął je z ich rąk, i ulał z tego w formie z gliny posąg cielca. Wtedy oni rzekli: To są bogowie twoi, Izraelu, którzy cię wyprowadzili z ziemi egipskiej. Zobaczywszy to, zbudował Aaron ołtarz przed nim i kazał obwołać: Jutro będzie święto Pana. I wstawszy nazajutrz wcześnie rano, złożyli ofiary całopalne i przynieśli ofiary pojednania; i usiadł lud, aby jeść i pić. Potem wstali, aby się bawić. Wtedy rzekł Pan do Mojżesza: Zejdź na dół, gdyż sprzeniewierzył się lud twój, który wyprowadziłeś z ziemi egipskiej. Rychło zeszli z drogi, jaką im nakazałem. Zrobili sobie cielca ulanego, oddali mu pokłon, złożyli mu ofiarę i mówili: To są bogowie twoi, Izraelu, którzy cię wyprowadzili z ziemi egipskiej. Rzekł jeszcze Pan do Mojżesza: Patrzę na lud ten i widzę, że jest to lud twardego karku. Teraz zostaw mnie, żeby zapłonął mój gniew na nich. Wytracę ich, a ciebie uczynię wielkim ludem. "

-2 księga Mojżeszowa 32

Oni modlili się do cielca zrobionego z złota. Czy to spodobało się Bogu? Czy Bóg przyjmuje taką modlitwę? Jeżeli nie, to dlaczego?

Najlepszą wiadomością na świecie jest to, że nie musimy bać się Boga, możemy do Niego zbiżyć się i nawiązać z Nim relację. Jednak tylko na Jego warunkach. Każdy który stara się po swojemu zbiżyć się do Boga będzie ukarany na wieki

Brak komentarzy: