piątek, 9 października 2009

Biblijna kobiecość (cześć 2)


Więc takie są cechy charakteru biblijnej kobiety, które ja widzę w księgi przysłόw rozdział 31:
Odpowiedzialna za sprawy domowe
Jest mądra
Dzieli się swoją mądrością z innymi.
Nie martwi się
Jej wsparcie powoduje, że jej mąż odnosi sukcesy w tym co robi.
Jest zawsze przygotowana.
Hojna
Współczująca
Jest silna
Jest pracowita
Daje z łaski
Jest wiarygodna,
Można na nią liczyć

Czy ona w ogóle śpi? Jak ona może być odpowiedzialna za dom, wspierać męża, dzielić się mądrością z innymi i jeszcze zauważyć potrzeby innych aby im pomagać. Na dodatek nie martwi się, można na nią liczyć i daje z łaski (to znaczy nie oczekuje nic w zamian). Kobiety to czytają i myślą „ja nie mogę.” Ja nie jestem w stanie. To jest nierealne.

I to jest dokładnie to, co powinnaś czuć. Ponieważ takie uczucie spowoduje, że nie będziesz starała się zmienić siebie. To uczucie powoduje, że poszukasz pomocy gdzie indziej. A ten który może cię zmienić to Jezus Chrystus. Czyli Bóg oczekuje tak dużo od mężczyzn, że powinni oni iść do Jezusa, i wyznać że są całkiem zależni od Niego w prowadzeniu żony, dzieci, zboru, i kraju w prawidłowym kierunku. Żaden mężczyzna nie jest w stanie prowadzić tak, jak powinien bez działania Jezusa w jego życiu. Tak samo jest z kobietami. Ten rozdział jest po ludzku niemożliwy. Bóg nie chce żebyś czytała ten rozdział i myślała, „dobrze, jeżeli wstanę wcześniej, będę bardzo zorganizowana i zdyscyplinowana przez cały dzień, i pójdę spać później to będę w stanie wypełnić to wszystko, i podobać się Bogu.” Nie, to nie jest sposób w jaki możesz podobać się Bogu. Bóg chce żeby każda kobieta wyznała, „Ja nie jestem w stanie stać się taką kobietą, Bóg musi mnie zmienić. Boże, ja wierzę że Ty jesteś wszechmocny i możesz mnie ukształtować, żebym stała się tym kim powinnam być.”

Żadna kobieta nie jest w stanie tak się zmienić tylko dzięki swoim siłom. Ale obojętnie jak daleko jesteś od tego idealnego wzoru dzisiaj, Jezus jest wszechmocny i musisz wierzyć że Cię zmieni.

Powiedzmy że te cechy charakteru są owocami, np. jednym z nich było to nie martwienie się o przyszłość. Każda kobieta i mężczyzna chcieliby posiadać taki owoc, nie martwienie się. Ale jeżeli skupimy się na samych owocach, to nigdy nie będziemy ich posiadać. Owoc rośnie na drzewie, które nazywa się „wiara w Jezusa.” Kobieta która „z uśmiechem na twarzy patrzy w przyszłość.” jest kobietą która ma swoją nadzieję w Jezusie. To jest kobieta która wierzy w suwerenność Boga. Bóg panuje nad wszystkim co ją spotka w przyszłości. Bóg ją kocha i troszcze się o nią i jej rodzinę. To nie jest naiwna kobieta, która myśli że jej przygotowania chronią jej rodzinę od niebezpieczeństwa. Ona dobrze wie o trudnościach, które towarzyszą Bożym dzieciom w ich podróży na tej ziemi. Ten owoc w jej życiu ma stabilny pień i głębokie korzenie w Jezusie Chrystusie, który jest dobry i wszechmocny.

Więc moja rada dla kobiet jest taka, nie skupiaj się tylko na tych owocach, ponieważ nigdy nie będzie ich w twoim życiu, jeżeli sam owoc jest twoim celem. Takie owoce rosną w życiu kobiety która ufa Jezusowi. Jeżeli zaufałaś Jezusowi że cię zbawił, to uwierz także że cię zmieni, żebyś stała się podobna do niego.

Brak komentarzy: