środa, 17 grudnia 2008

Najczęściej ściągany kazanie z internetu na całym świecie


Pastor o imieniu Paul Washer głosił kazanie do ok. 5000 nastolatkόw na konferencji młodzieżowej i kazanie szybko stało się najczęściej ściąganym kazaniem z internetu na całym świecie. Kazanie opisuje problemy we współczesnym Baptystycznym nauczaniu w Ameryce i każe nam trzymać się biblijnego nauczania. Tutaj jest fragment kazania....

„Stoję tutaj dzisiaj...Nie porusza mnie wasze poczucie godności. Nie jestem zakłopotany tym czy myślicie o sobie dobrze czy źle, czy wasze życie toczy się tak jakbyście chcieli ani tym czy nie macie debetu na koncie. Jest tylko jedna rzecz, która sprawiła że nie mogłem spać. Jest tylko jedna rzecz, która dręczyła mnie dzisiaj rano. A chodzi o to, że znaczna większość ludzi w tym budynku za 100 lat prawdopodobnie będzie w piekle. I nawet Ci, którzy wyznają Jezusa Chrystusa jako Pana spędzą wieczność w piekle.
Możesz powiedzieć, pastorze jak możesz mówić takie rzeczy? Mogę, gdyż nie wykonuję swojej chrześcijańskiej pracy tutaj w Ameryce. Większość czasu spędzam głosząc w Południowej Ameryce, Afryce i Wschodniej Europie.
Chcę, żebyście wiedzieli, że amerykańskie chrześcijaństwo bardziej opiera się na bezbożnej kulturze niż na Słowie Bożym. Tak wielu ludzi jest zwiedzionych, tak wiele młodzieży jest zwiedzionej, tak wielu dorosłych jest zwiedzionych, wierząc, że ponieważ kiedyś w życiu pomodlili się modlitwą to pójdą do nieba.
A potem przyglądają się innym również wyznającym Chrystusa, widzą, że są równie świeccy jak świat i przyrównują się do nich i ich serce nie jest zaniepokojone. Myślą: cóż, jestem taki sam jak inny w mojej grupie. Oglądam programy telewizyjne, których nie powinienem oglądać. Śmieje się z rzeczy których Bóg nienawidzi. Zakładam zmysłowe ubrania. Rozmawiam jak świat. Chodzę jak świat. Lubię światową muzykę. Tak wiele kocham światowych rzeczy, ale chwała Bogu jestem chrześcijaninem. Dlaczego jestem chrześcijaninem? Ponieważ niczym się nie różnię od wielu innych osób w moim kościele. Dlaczego jestem chrześcijaninem? Ponieważ był kiedyś moment w moim życiu, że zaprosiłem Jezusa do mojego serca.
Pragnę abyście wiedzieli, że największą herezją w amerykańskim ewangelicznym i protestanckim kościele jest myślenie, że jeśli pomodlisz się modlitwą i poprosisz Jezusa aby przyszedł do twojego serca, to On na pewno to zrobi. Nigdzie tego nie znajdziecie w Słowie. Nie ma tego także w historii Baptystów sprzed 50 lat. To co musicie wiedzieć, to fakt, że zbawienie jest jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa.
A wiara w Jezusa Chrystusa jest poprzedzona i kontynuowana przez pokutę...odwrócenie się od grzechu, nienawiść do rzeczy, których Bóg nienawidzi i miłość do rzeczy, które Bóg kocha. Wzrastanie w świętości i pragnienie aby nie być jak Britney Spears, nie być jak świat, i nie być jak większość amerykańskich chrześcijan, ale być jak Jezus Chrystus!”

Polecam przeczytanie całego kazania po polsku


Można także oglądać kazanie po angielsku

Brak komentarzy: