środa, 18 lutego 2009

Bόg użył kawałka pustego pola


Bόg jest suwerenny i działa nieustannie w naszym życiu. Chciałbym podzielić się z wami działaniem Bożym, które miało miejsce około siedemdziesięciu lat temu w życiu mojego dziadka, ktόry miał duży wpływ na moje życie.

Mόj pradziadek był rolnikiem w Michigan i mόj dziadek pracował razem z nim. Kiedy mj dziadek miał 19 lat i był w wieku kiedy chciał się ożenić i założyć swoją rodzinę, wpadł na pomysł jak zarabiać dla siebie i jednocześnie pracować dla swojego ojca. Poprosił więc swojego ojca żeby pozwolił mu posadzić kilka drzew owocowych na kawałku ziemi, ktόrą mieli a leżała ona ugorem. W ten sposόb mόj dziadek mόgł zarabiać trochę dla siebie i pomagać swojemu ojcu. Jedna mój pradziadek był upartym człowiekiem, ktόry nie chciał słuchać swojego syna i nie pozwolił mu zasadzić sadu. Mόj dziadek uważał, że musi zarabiać pieniądze na swoje potrzeby, więc zaczął szukać pracy gdzie indziej. Jeden z siąsiadόw miał duże gospodarstwo i zatrudnił mojego dziadka. Pracował wraz z innymi mężczyznami w tym gospodarstwie oraz z młodą kobietą, która pomagała w kuchni (moją babcią). Codziennie o szóstej rano podawano śniadanie a po śniadaniu gospodarz czytał Biblię z pracownikami. Czytając powiedział, że jeżeli ktoś nie chce słuchać Biblii to nie musi, ale praca zaczyna się o siódmej tak czy inaczej. Mόj dziadek mi powiedział, „Ben nie byłem religijny, ale nie byłem głupi. Nie chciałem pracować sam, kiedy wszyscy inni siedzili przy śniadaniu.” Tak więc mόj dziadek zaczynał każdy dzień od śniadania z rodziną gospodarza i innymi pracownikami i od słuchania Biblii. Bόg używał Swojego słowa, po to by i mόj dziadek stał się dzieckiem Bożym.

Dziadek pracował fizycznie cały swoje życie, nigdy nie chodził do seminarium, nigdy nie uczył się w szkole teologicznej, ale w swoim życiu pomagał w założeniu kilku zborόw. Mόj ojciec urodził się w rodzinie, w której także razem czytali Biblię i Bόg również używał Ewangelii aby go ożywić. Dlatego cieszę się, że urodziłem się w rodzinie, ktόra razem czyta Biblię. Moi rodzice nie są doskonali, ale nauczyli mnie Bożego Słowa i pragnęli, żebym kochał i służył Jezusowi.

Mam dużą rodzinę, której część nie przyjęła Jezusa, ale raduje się, że Bόg dał nowe życie niektόrym z nich. Bόg użył kawałka pustego pola, mojego upartego pradziadka i jednego wiernego rolnika, ktόry codziennie czytał Biblię po śniedaniu ze swoją rodziną i pracownikami. Nie jestem w stanie wytłumaczyć czemu Bόg wybrał i zbawił ludzi w mojej rodzinie - mogę tylko chwalić Boga i radować się.

Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, który nas ubłogosławił w Chrystusie wszelkim duchowym błogosławieństwem niebios; W nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nienaganni przed obliczem jego; w miłości przeznaczył nas dla siebie do synostwa przez Jezusa Chrystusa według upodobania woli swojej,” - Efez. 1:3-5

Brak komentarzy: