wtorek, 17 lutego 2009

„Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem”


Czemu Dawid modlił się, „Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem” ? -Ps. 51:6

To jest modlitwa Dawida, który Dawid napisał kiedy prorok Natan go napomniał, i Dawid wyznał swoje grzechy które popełnił.

Przypominam historię; Dawid zobaczył piękną kobietę i wiedząc że ona ma męża a on ma żonę, wziął ją do zamku i popełnił z nią cudzołóstwo. Potem ona wysłała mu wiadomość że jest w ciąży. Dawid musiał coś zrobić aby ukryć swój grzech, więc powołał jej męża do domu z wojny, mając nadzieję że on ciesząc się z kilku dni wolności sam prześpi się ze swoją żoną. I wtedy, kiedy jej ciąża stanie się widoczna wszyscy będą myśleć że to on jest ojcem dziecka, i grzech Dawida zostanie ukryty. Ale Uriasz nie mógł odpoczywać w domu, kiedy jego kraj był na wojnie a jego koledzy ryzykowali swoje życie w bitwie. Więc spał pod bramą zamku, czekając na pozwolenie aby wrócić na bitwę. Dawid zdenerwował się że nie może łatwo ukryć swojego grzechu, więc wysłał Uriasza z powrotem na bitwę i dał mu list który miał pokazać generałowi. W liście od Dawida był rozkaz, aby wysłać Uriasza na bitwę i aby kazać wszystkim z jego oddziału na pewien sygnał wycofać się i zostawić Uriasza samego, aby zginął. Generałowie tak zrobili i Dawid skutecznie zamordował Uriasza. Potem Dawid ożenił się z wdową po Uriaszu, mając nadzieję że ludzie nie zwrócą uwagi na to, że jej dziecko nie urodziło się całe dziewięć miesięcy po ślubie.
Pewnego dnia Natan napomniał Dawida i ten się przełamał.

Dawid wyznał, że to co on zrobił był grzechem i tak modlił się do Boga, „Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem i uczyniłem to, co złe w oczach twoich.” Jak on mógł tak się modlić? „Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem?” Dawid zgrzeszył przeciwko Batszebie, zgwałcił ją i zabił jej męża. Dawid zgrzeszył przeciwko Uriaszowi, zabił go. Dawid zgrzeszył przeciwko dziecku, które urodziło się w takiej sytuacji. Dawid zgrzeszył przeciwko generałom, którzy byli posłuszni jego morderczemu planowi. Dawid zgrzeszył przeciwko całemu królestwu, ponieważ jako król był dla swojego ludu przykładem. Dawid zgrzeszył przeciwko prawie wszystkim, czemu modlił się „przeciwko tobie samemu grzeszyłem?” Przez te słowa Dawid nie miał na myśli, że jego grzech nie krzywdził także innych ludzi, ale Dawid rozumiał coś, czego Bóg naucza nas. Nasz grzech krzywdzi innych ludzi, ale Bóg jest zawsze najbardziej pokrzywdzony. Grzechy są przede wszystkim występkami przeciwko Bogu, który ciebie stworzył i cię kocha.

Wiele razy słyszałem, „to jest moje życie, nie krzywdzę innych przez moje wybory, więc mogę robić co zechcę.” To wcale nie jest prawda. Za każdym razem kiedy nie słuchasz Boga, to grzeszysz przeciwko swojemu Stworzycielowi. Twoje grzechy krzywdzą ciebie, krzywdzą innych, ale przede wszystkim krzywdzą Boga.

Bóg jest zawsze najbardziej pokrzywdzony.

Brak komentarzy: