sobota, 24 kwietnia 2010

Poranek, 23 kwietnia
„Ale w tym wszystkim zwyciężamy przez tego, który nas umiłował” - Rzymian 8:37

Przychodzimy do Chrystusa po przebaczenie, a następnie zbyt często szukamy mocy do walki z naszymi grzechami w zakonie. Paweł gani nas za to: „O nierozumni Galacjanie! Któż was omamił, was, przed których oczami został wymalowany obraz Jezusa Chrystusa ukrzyżowanego? Chcę dowiedzieć się od was tego jednego: Czy przez uczynki zakonu otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą? Czy aż tak nierozumni jesteście? Rozpoczęliście w Duchu, a teraz na ciele kończycie?” Zabierz swoje grzechy do krzyża Chrystusa, bo tam może zostać ukrzyżowany tylko nasz stary człowiek: jesteśmy ukrzyżowani z Nim. Jedyną bronią, która może pokonać grzech jest włócznia, która przebiła bok Jezusa. Dla przykładu: chcesz pokonać swoje gniewne usposobienie - w jaki sposób z tym walczysz? Bardzo możliwe, że nigdy nie próbowałeś tego robić we właściwy sposób. W jaki sposób otrzymałem zbawienie? Przyszedłem do Jezusa taki, jaki byłem i zaufałem Mu, by mnie zbawił. Czy muszę uśmiercić swoje gniewne usposobienie w ten sam sposób? Jest to jedyny sposób w jaki mogę tego dokonać. Muszę pójść z tym do krzyża i powiedzieć Jezusowi: „Panie, ufam tobie, że mnie z tego wyzwolisz”. Jest to jedyny sposób w jaki możesz zadać śmiertelny cios swojemu grzechowi. Czy jesteś chciwy? Czy czujesz, że świat gmatwa twoje życie? Możesz zmagać się z tym ile tylko sobie życzysz, lecz jeśli jest to dręczącym ciebie grzechem, nie będziesz z niego wyzwolony w żaden inny sposób niż przez krew Jezusa. Zabierz to ze sobą do Jezusa. Powiedz mu: „Panie, zaufałem tobie, a twoje imię to Jezus, bo ty zbawiasz ludzi od ich grzechów; Panie, to jest jeden z moich grzechów; ocal mnie od niego!” Obrzędy są niczym bez Chrystusa jako środek uśmiercania grzechu. Twoje modlitwy, twoje pokutowanie, oraz twoje łzy – wszystko to razem wzięte nie jest warte niczego, jeśli jest poza nim. „Nikt oprócz Jezusa nie może pomóc bezradnemu grzesznikowi”, bezradnemu świętemu również tylko on może pomóc. Musicie być zwycięzcami poprzez tego, który was umiłował, jeśli w ogóle macie być zwycięzcami. Nasze laury muszą rosnąć pośród oliwek w Ogrodzie Oliwnym.

Brak komentarzy: