poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Pamiętaj o dniu sabatu, aby go święcić.


Pewnego dnia Marcin Luter był u golarza i golarz, który miał na imię Piotr, powiedział Marcinowi, że potrzebuje pomocy w związku ze swoją modlitwą. Marcin wrócił do domu i napisał książeczkę pod tytułem, „Prosty sposób, aby się modlić.” W tej książeczce Luter radzi Piotrowi, że może on używać modlitwy Jezusa i dziesięciu przykazań, jako wzoru codziennej modlitwy. Proponuję to samo wam.

Chciałbym pokazać jak można modlić się przez dziesięć przykazań. Możemy także używać dekalogu jako wzoru modlitwy. Można podzielić każde przykazanie na trzy części.

Po pierwsze, każde przykazanie jest nauczaniem. W każdym przykazaniu Bóg naucza nas czegoś, co musimy czynić. Bóg nas naucza jak się mamy zachowywać. Więc nasza pierwsza modlitwa musi być prośbą o łaskę, aby być posłusznym.

Po drugie, musimy prosić o przebaczenie, kiedy Duch Święty pokazuje nam, że byliśmy nieposłuszni temu przykazaniu.

Po trzecie, dziękujemy Bogu za jego opiekę. Ponieważ Bóg dał nam przykazania, aby chronić nas od grzechu i krzywdy. Bóg jest kochającym Ojcem, który daje swoim dzieciom przykazania, aby je chronić od błędów i bólu, a nie aby zepsuć naszą zabawę. Musimy pamiętać, że każde przykazanie jest dane, aby prowadzić nas do wiecznej radości.

Pamiętaj o dniu sabatu, aby go święcić.

- prośba o łaskę, aby chodzić w posłuszeństwie. Panie, proszę Ciebie o łaskę, abym poświęcił jeden dzień w tygodniu Tobie. Żebym bardziej skupił się na Twoim Słowie, modlitwie, śpiewaniu Tobie uwielbienia i społeczności z wierzącymi. Proszę, chroń mnie od pokusy, aby używać mój dzień wolny od pracy, do spełniania innych pragnień mojego ciała. Moje ciało ciągle mnie kusi, aby robić cielesne rzeczy w dniu wolnym od pracy. Proszę ciebie, żebyś dał mi społeczność z innymi Twoimi dziećmi. Proszę Ciebie, żebyś dał swojemu kościołowi nauczycieli, którzy wiernie głoszą Twoje słowo. Proszę Ciebie, żebyś gromadził nas razem raz w tygodniu, aby święcić ten dzień.

- wyznanie grzechów – Wyznaję ci Panie, że jest grzechem pracować siedem dni w tygodniu. Wyznaję ci Panie, że jest grzechem dbanie o moje cielesne potrzeby przez wszystkie siedem dni w tygodniu. Proszę, wybacz mi moje grzechy.

- dziękczynienie – Dziękuję ci Panie, że tak bardzo dbasz o mnie, że każesz mi pracować tylko sześć dni w tygodniu i poświęcić jeden cały dzień kościołowi. Dziękuje ci Panie za to, co robiłeś i robisz, żebym mógł być członkiem ciała Jezusa, Twojego kościoła. Dziękuję ci Panie, że w Polsce nie musimy pracować w weekendy i mamy możliwość, aby święcić jeden dzień w tygodniu i gromadzić się razem. Dziękuję Ci za nasz zbór, za każdego członka, za nauczycieli którzy pragną wiernie głosić słowo Twoje.

Brak komentarzy: